5 окт. 2011 г.

Gabi Stan l-a lucrat pe Stoica de la Milsami

Antrenorii români se freacă între ei în Moldova. Gabi Stan l-a lucrat pe la spate pe Ștefan Stoica, eliminându-l de la Milsami.

La revenirea sa în Moldova a ales Ursidos, o echipă (cu toată stima pentru cei de acolo) modestă din Divizia A - exact locul potrivit pentru Stan, zic eu.
Odată cu fuziunea clubului Ursidos cu cei de la Milsami, opţiunea corectă ar fi fost Fane Stoica, omul care a "creat" acel Milsami pe care-l cunoaştem toţi. Nu a fost să fie, Stoica a plecat absolut surprinzător de la club, dar şi mai surprinzător a fost să aud informaţia că vine Stan!

Mi-am zis - stai mă, că poate face faţă! De unde, în scurta perioadă de aflare la timona clubului din Orhei, Gabi Stan a reuşit să distrugă absolut tot ce a construit, cu muncă asiduă, predecesorul său. Anume distrus este termenul corect, or mişcările acestui "antrenor" pot fi înţelese doar de el.

Aici a intervenit curiozitatea mea de jurnalist şi, riscînd să supăr oameni cu influenţă în "business", am început propria investigaţie. Am discutat cu suporteri din Orhei, pe care Stan vroia să-i interzică la meci doar ca să nu le audă scandările contra sa! Galeria nu este mulţumită de numirea lui Stan - cum ar putea fi?!!!
Eu l-aş asemui pe Gabi Stan cu o călugăriţă, insectă celebră prin faptul că-şi mănîncă semenii. Aşa şi Stan a început să facă Marea curăţare, ca jucătorii lui Milsami să ştie de Ştefan Stoica, doar din mituri. L-a "trimis" pe Sosnovschi, pe mult timp pe bancă, cel din urmă fiind unul dintre stîlpii de bază a echipei, în era Stoica. La pachet cu "pedeapsa" pentru Sosnovschi a plecat şi fratele său Venea, care era un apropiat al lui Fane Stoica.

Nu mai pomenesc aici de procuratorul Marin Mitran, care aducea jucători la Milsami - bagajele îi erau făcute demult. Au urmat "eliminările" lui Caio, Nurudin şi Stoica Jr. După care nu s-a mulţumit şi l-a "retrogradat" pe cel mai bun jucător al lui Milsami - Ionescu, care-i amintea de Stoica. Incredibil, dar se pare că Stan a venit la Milsami ca să scape de jucătorii care-i încurcau, nu să facă rezultate - lucru confirmat şi de poziţia în clasament a clubului.

Sigur, ţinînd cont de jucătorii mediocri de la Ursidos, nu şi-a permis luxul să-i dea afară chiar pe toţi, dar dacă ar fi avut undă verde, eu zic că ar fi făcut-o! Spune lumea, pe la Orhei, că principalul sfătuitor al lui Stan la clubul Orheian este Valentin Zmeu, tatăl internaţionalului moldovean Denis Zmeu, cel cu care, după spusele martorilor oculari, îşi petrece serile pe terase antrenorul lui Milsami. Posed informaţia că Valentin Zmeu este principala cauză a plecării internaţionalului ganez David Telfer.

Alt capitol sunt antrenamentele - un alt martor mi-a descris cruditatea exerciţiilor fizice de la antrenamentele echipei Milsami, atunci cînd Stan îi "aleargă" pînă la epuizare, tot el primind plăcere de la asta. Acelaşi martor îmi zice şi despre vorbele lui Stan care îngînă printre dinţi expresia lui favorită în aceste cazuri: "Le-am tras-o azi la ăştia, futu-ia-şi in gură!"

Din păcate, cred că venirea lui Stan la Milsami a fost o mare eroare a celor din conducerea clubului. Nu-l putem antrenor pe cel care-l pune pe Berco să joace al doilea vîrf, cînd ăsta nu a mai jucat pe aşa poziţii de pe timpurile junioratului la Olimpia!!! Cei ce merg la meciurile lui Milsami ştiu foarte bine despre ce vorbesc eu aici. Şi cînd te gîndeşti că acest om este unul dintre cei mai bine plătiţi antrenori din fotbalul nostru, care a mai luat şi o primă grasă la semnarea contractului. Nu e bine domnilor orheieni, făceţi ceva pînă nu va fi foarte tîrziu.

Citește Blogul lui Goncearuc.